Inside Sales Accountmanager – Dordrecht

Introductie

Ben jij op zoek naar een veelzijdige commerciële functie (geen new business)? Als Inside Sales medewerker werk je nauw samen met de Global Sales Manager, onderhoud je klantrelaties, stel je offertes op en signaleer je nieuwe kansen. Met een marktconform salaris, 25+13 verlofdagen en goede secundaire voorwaarden, biedt deze rol in Dordrecht volop uitdaging en stabiliteit.

Functie

Ben jij op zoek naar een veelzijdige, zelfstandige en commerciële functie (32-40 uur) binnen een groeiend internationaal bedrijf? Onze opdrachtgever is op zoek naar een enthousiaste en gedreven collega die verantwoordelijk wordt voor de inside sales activiteiten. De vacature is bij Pyrotek, een bedrijf die machines en verbruiksartikelen maakt voor de aluminium-, zink- en staalindustrie. Met hun sales organisatie en spare part warehouse bedient men vanuit Dordrecht de Europese, Indiase en Midden-Oosten markt.

In deze rol ben je actief voor de Metaullics productlijn en je bent de schakel tussen de buitendienst en customer service. Je houdt de prijzen bij en zorgt ervoor dat de productkennis up to date is. Zowel zelfstandig als in samenwerking met de Global sales manager en andere buitendienst medewerkers stel je offertes op en onderhoudt het contact met een selectie van bestaande klanten en intercompany klanten. Je bent lid van het sales team en neemt deel aan sales meetings. Zodoende heb je dagelijks veel contact met collega’s en klanten over de hele wereld. Je rapporteert aan de Global Sales Manager en de standplaats is Dordrecht.

Jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Je werkt nauw samen met de Global sales manager en bent verantwoordelijk voor de inside sales activiteiten;
  • Actief onderhouden van contact met een selectie van bestaande klanten.
  • Opstellen en opvolgen van offertes.
  • Het beheren van klantrelaties.
  • Ondersteunen van het salesproces en signaleren van nieuwe kansen.
  • Op termijn adviseren van klanten over producten en oplossingen.
  • Zorgen voor een optimale klanttevredenheid.
  • Dagelijks contact met Customer service.
  • Bijhouden van prijzen en het up to date houden van productkennis.

Functie-eisen

Wij worden blij van kandidaten met:

  • Een afgeronde Hbo opleiding: Een solide basis om in deze functie te kunnen excelleren.
  • Relevante ervaring in inside sales: Prijzen en Sales marges beheren, offertes maken en klanten tevreden stellen.
  • Goede kennis van Microsoft Office: Word, Excel en Outlook hebben voor jou geen geheimen.
  • Ervaring met ERP en CRM systemen.
  • Taalvaardigheden: Vloeiend Nederlands en Engels in woord en geschrift is een must, kennis van de Duitse taal is een pluspunt.
  • Kennis van supply chain processen: Ervaring hiermee is een pré.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden: Je kunt goed luisteren, duidelijk uitleggen en bent klantgericht.
  • Multitasker: Je houdt het hoofd koel en blijft efficiënt werken, ook als het druk is.
  • Zelfstandigheid: Je neemt initiatief en werkt goed zonder constante begeleiding.

Aanbod

  • Een marktconform salaris: Een passend salaris voor jouw inzet en vaardigheden.
  • 25 vakantiedagen + 13 ATV dagen: Genoeg tijd om te ontspannen en op te laden.
  • Goede pensioenregeling (zonder eigen bijdrage): Een zekere toekomst voor later.
  • Winstuitkering: Deel mee in het succes van ons bedrijf.
  • Reiskostenvergoeding: Voor een zorgeloze reis naar werk.
  • Na een jaar contract krijg je een vast contract: Zekerheid en stabiliteit in je loopbaan.

Sollicitatie

Interesse? Reageer via de button of bel mij (Sabine Dessart) voor meer informatie via 06-23 10 92 97 of stuur je CV naar Sabinedessart@uitdekunstwns.nl.

Solliciteren