Service Delivery Manager – Oldenzaal

Introductie

Leidinggevende customer service rol binnen een transport omgeving.

Organisatie

Onze opdrachtgever is marktleider op het gebied van logistieke dienstverlening ten behoeve van de fashion- en lifestyle industrie en is geëvolueerd van een transportbedrijf naar een leverancier van complete supply chain-oplossingen met een specifieke expertise in e-fulfilment oplossingen. Met een sterke basis in Europa is het bedrijf uitgebreid naar de VS en Azië waardoor men klanten over de hele wereld kan bedienen. Op basis van investeringen en uitgebreide ervaring met IT-oplossingen is onze opdrachtgever in staat om een wereldwijd verenigd platform voor haar klanten aan te bieden. Elke dag ondersteunen 4000 teamleden klanten om hun beloften na te komen. Met een omzet van ongeveer 475 miljoen euro heeft men de schaal en flexibiliteit om oplossingen van wereldklasse te creëren en haar klanten daarmee te ondersteunen.

Functie

De Service Delivery Manager is verantwoordelijk voor het in bijdragen aan het definiëren van goede dienstverlening, waarbij de gemaakte afspraken als einddoel dienen. De Service Delivery Manager is, voor alle transport activiteiten, het eerste aanspreekpunt voor de klanten om de communicatie te vereenvoudigen en maximale klanttevredenheid te garanderen. Je bent direct verantwoordelijk voor het aansturen van een klein team collega’s voor operationele ondersteuning, klantenservice en transport. De standplaats is Oldenzaal en je rapport aan de Chief Operating Officer Noord Nederland.

In deze uitdagende functie zijn jouw belangrijkste taken:

  • Het aansturen van een team van 5 service delivery medewerkers.
  • Samen met je team behalen van contractuele en overeengekomen KPI’s, correcte analyse, verwerking en aanleveren van rapportages en management-informatie.
  • Voldoen aan en maximaliseren van de verwachtingen van de klant en zorgdragen voor een hechte en positieve relatie met de belangrijkste stakeholders (extern en intern).
  • Het melden van belemmeringen met betrekking tot de SLA, eventueel nemen van maatregelen om problemen te voorkomen of processenverbetering te realiseren (in het algemeen kwaliteitsverbetering en het aansturen en ondersteunen van verandermanagement, rekening houdend met de Lean Six Sigma Principes
  • Verantwoordelijk voor het bijdragen/aanleveren van (financiële) resultaat-overzichten en kwaliteitsprestaties (maar niet direct verantwoordelijk voor een specifiek Winst & Verlies resultaat).
  • Identificeren van kansen en bedreigingen in de business van de klant.
  • Monitoren en rapporteren over omzet- en kostenprestaties per verkoopkanaal van de klant.
  • Implementatie van projecten die waarde toevoegen aan de service aan de klant of de klant / consument, doorgaans verdeeld onder de rubrieken: inkomstenstromen, kostenreductie en serviceverbeteringen.

Functie-eisen

Je hebt een Bachelor of Master diploma in logistiek, transport of supply chain management en minimaal 5 jaar ervaring in transport en het leidinggeven en coachen van een team.

Verdere vereisten:

  • Kennis a distributiebesturingssystemen, internationaal (weg)transport, logistiek, douaneregelgeving en de import -export
  • Sterk leiderschap en motiverende vaardigheden, dit in combinatie met het vermogen om het potentieel van individuen en teams te ontwikkelen
  • •Uitmuntende klantgerichtheid, onder andere bereid om in flexibele tijdschema’s te werken en te voldoen aan de verwachtingen en eisen van klant- seizoensgebonden activiteiten
  • Sterke interpersoonlijke en menselijke relatievaardigheden
  • Uitstekende probleemoplossende en besluitvormingsvaardigheden
  • Sterke schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden in het Engels en Nederlands
  • Vermogen om meerdere taken te beheren in stressvolle omstandigheden met aandacht voor timemanagement
  • Bereid om te reizen om open relaties te onderhouden met interne belangrijke belanghebbenden en klanten

Als persoon ben je flexibel, stressbestendig en je hebt commercieel inzicht en een positieve houding. Je vindt het met name leuk om een team verder te ontwikkelen en op een hoger plan te krijgen.

Aanbod

  • Bij onze opdrachtgever kom je in een omgeving terecht waarin men dagelijks met heel veel passie voor hun klanten werken.
  • Een aantrekkelijk salaris, afhankelijk van opleiding en ervaring.
  • Werken in een prettige en internationale werkomgeving.
  • Ruimte voor nieuwe initiatieven en ideeën; of je nu een week, maand of een jaar bij onze opdrachtgever werkt.
  • Onze opdrachtgever is een multinationale organisatie die teamleden met verschillende achtergronden in dienst heeft die dezelfde waarden delen: Ondernemerschap, Deskundigheid, Betrokkenheid en Uitmuntendheid. Men vindt dat deze waarden tot uiting moeten komen in alles wat men doet en hoe ze samenwerken. Door je bij onze opdrachtgever aan te sluiten, draag je bij aan het bouwen aan een betere toekomst.

Sollicitatie

Interesse? Bel mij, Sabine Dessart, via 06-23 10 92 97 (ik vertel je graag meer over de job en de organisatie) reageer via Linkedin of stuur je CV naar Sabinedessart@uitdekunstwns.nl.

Solliciteren