Supply Chain Planner – Oud Gastel

Introductie

Ben jij een Supply Chain Professional? Krijg je energie van het leggen van contacten met verschillende partijen (intern/extern) om te zorgen voor een optimale voorraad? Draai jij je hand niet om voor het maken van een Master Production Schedule? Lees dan verder voor deze nieuwe functie van Supply Chain Planner!

Organisatie

Onze opdrachtgever is een dochteronderneming van een grote Amerikaanse organisatie, die producten ontwikkelt en produceert ten behoeve van een gezonde actieve levensstijl. Deze gezondheids-, cosmetica- en persoonlijke verzorgingsproducten worden verkocht middels Multi Level Marketing. Men verzorgt het afleveren en deels afvullen van producten naar hun distributeurs en bedient in totaal 90 landen, middels replenishment van Nationale Distributie Centra (NDC) en orderfulfillment voor de distributeurs van de Benelux, Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland en Scandinavië.

Functie

De Supply Chain Planner is verantwoordelijk voor het realiseren van de optimale beschikbaarheid van o.a. de raw materials en packing materials op de productielocatie en zorgt voor de juiste en tijdige levering van finished goods aan onze opdrachtgever. Uiteraard alles tegen de laagste mogelijke kosten waarbij kwaliteit nooit ter discussie mag staan. Je werkt op de afdeling Supply Chain en bent de spil tussen de afdelingen Customer Care, Customer Service en het Warehouse. De afdeling Supply Chain valt onder de scope van de afdeling Operations en wordt aangestuurd door de Supply Chain Manager, welke rapporteert aan de Operations Manager. De afdeling bestaat uit ca. 8 FTE.

Het betreft de opstart van productieactiviteiten in Europa waardoor dit een nieuwe functie is die de mogelijkheid biedt om de processen samen met de Supply Chain Manager vorm te geven.

De belangrijkste taken van de Supply Chain Planner zijn

  • Verantwoordelijk voor het vertalen van de forecast naar een Master Production Schedule (MPS) waaruit een tijdsplanning (korte en lange termijn) en actieplan volgt.
  • Zorgen dat de afdeling inkoop correcte bestelinformatie krijgt en de producten afroept.
  • Juiste en tijdige afroep van raw materials en packing materials om de gehele product life-cycle onverstoord te laten verlopen.
  • Nauw samenwerken met de (plantage)fabriek en de afdelingen Customer Care, Customer Service en Warehouse.
  • Extern, dagelijks communicatie met de leverancier van verpakkingen, afvullers/verpakkers en transporteurs.
  • Verantwoordelijkheid voor een ijzeren voorraad van het eindproduct om calamiteiten in de aanlevering te kunnen opvangen en een flexibele voorraad waarbij de mix tussen beschikbaarheid en kosten optimaal is.
  • Om bovenstaande processen te kunnen meten, stel je KPI’s op welke in lijn liggen met de strategie van Forever Direct. Je denkt hierbij in klantketens en gaat over de grenzen van je eigen werkterrein om een gezamenlijk doel te behalen. Je zorgt dat alle informatie hieromtrent actueel en beschikbaar is voor stakeholders binnen de organisatie.

Functie eisen

  • HBO-niveau (bij voorkeur logistiek, bedrijfskunde, Supply Chain Management);
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Kennis van en vaardigheid in het werken met MRP. ERP systemen en Excel;
  • Kennis van Demand Planning en bijbehorende systemen;
  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift op HBO niveau.

Aanbod

Het betreft een snelgroeiende organisatie; een professionele logistieke dienstverlener, een modern bedrijf, de cultuur is informeel en laagdrempelig.

De functie is bijzonder interessant als je het uitdagend vindt om samen met je team en collega’s een internationale organisatie te laten groeien. Door de groei van de organisatie is het mogelijk om je verder te ontwikkelen als professional. Verder biedt men een goede pensioenregeling, 27 vakantiedagen, 8% vakantiegeld en interessante opleidingsmogelijkheden.

Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Sollicitatie

Heb je interesse in deze veelzijdige functie neem dan contact op met Sabine Dessart, tel. 06-23 10 92 97 of stuur je CV naar sabinedessart@uitdekunstwns.nl.

Solliciteren