Supply Chain Manager – Oud Gastel

Introductie

Ben jij een strategische Supply Chain Professional? Heb je ruime ervaring met het aansturen van een professioneel team? Weet jij de belangen van je bedrijf over te brengen naar leveranciers en de interne internationale stakeholder? Lees dan verder!

Organisatie

Onze opdrachtgever is een dochteronderneming van een grote Amerikaanse organisatie, die producten ontwikkelt en produceert ten behoeve van een gezonde actieve levensstijl. Deze gezondheids-, cosmetica- en persoonlijke verzorgingsproducten worden verkocht middels Multi Level Marketing. Men verzorgt het afleveren van producten naar hun distributeurs en bedient in totaal 90 landen, middels replenishment van Nationale Distributie Centra (NDC) en orderfulfillment voor de distributeurs van de Benelux, Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland en Scandinavië.

Functie

Als Supply Chain Manager stuur je een team professionals aan die werken binnen de vakgebieden Procurement, Inventory, logistic engineering en Value Added Services. Supply Chain is de spil tussen de afdelingen Customer Care, Customer Service en het Warehouse. Supply Chain valt onder de scope van de afdeling Operations en wordt aangestuurd door de Supply Chain Manager, welke rapporteert aan de Operations Manager. De afdeling bestaat uit ca. 6 FTE.

De kerntaken zijn

  • Inspireren van je team en op een coachende manier leidinggeven, zodat medewerkers zich optimaal kunnen ontwikkelen.
  • Verantwoordelijk voor het inkoop- en voorraad proces, hiervoor stel je een strategisch inventory managementplan op.
  • Het onderhouden van contacten met leveranciers, toe zien op een correcte facturatie en er voor zorgen dat er tijdig tenders worden uitgeschreven.
  • Opstellen van diverse KPI’s en hierop je team, en externe partijen, aansturen.
  • De lead nemen in het verder verbeteren van de Masterdata uit het ERP en WMS systeem, coördineren en valideren van de master data set en bij sturen waar nodig.
  • Samen met de Demand- en Supply Planners zorgen voor een adequate productieplanning en ervoor zorgen dat deze tijdig gecommuniceerd wordt naar de betrokken afdelingen.
  • Verantwoordelijk voor het budget, kosten bewaking en het maken van investeringsvoorstellen.
  • Nauw samenwerken met de afdelingen Operations en Customer Care om een hoge leverbetrouwbaarheid en lage operations/ supply chain kosten te kunnen realiseren.
  • Dagelijks onderhouden van de contacten met leveranciers en interne klanten in het kader van het continue verbeteren van een service excellence organisatie.
  • Initiëren van (verbeter-)projecten en deelnemen aan projectgroepen al dan niet als projectleider.

Functie eisen

  • Hbo niveau, minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie.
  • Je hebt enkele jaren leidinggevende ervaring.
  • Kennis van en vaardigheid in het werken met MRP 2 systemen, WMS en ERP systemen (bij voorkeur IFS en/of Microsoft AX.
  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse (evt. ook Duitse) taal in woord en geschrift op hbo-niveau.

Aanbod

De functie is bijzonder interessant als je het uitdagend vindt om samen met je team en collega’s een internationale organisatie te laten groeien. Door de groei van onze opdrachtgever is het mogelijk om je verder te ontwikkelen als professional.

Onze opdrachtgever is een snelgroeiend internationaal opererend distributiecentrum, een modern bedrijf, de cultuur is informeel en laagdrempelig.

Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Sollicitatie

Heb je interesse in deze veelzijdige functie neem dan contact op met Sabine Dessart, tel. 06-23 10 92 97 of stuur je CV naar sabinedessart@uitdekunstwns.nl.

Solliciteren