Senior Operations Manager – Bergen Op Zoom

Introductie

Ben je een ervaren Operations Manager en op zoek naar een nieuwe uitdagende rol? Lees dan snel verder!

Organisatie

Onze opdrachtgever is marktleider op het gebied van logistieke dienstverlening ten behoeve van de fashion- en lifestyle industrie. Wereldwijd draagt men zorg voor het afhalen, opslaan en afleveren van zowel hangende kleding als verpakte goederen. Met 23 vestigingen in Nederland en België en daarnaast vestigingen in Engeland en America bedient zij een aantal van de meest gerenommeerde ontwerpers en retail ketens. Werken bij deze organisatie betekent werken binnen een toonaangevend, professioneel team van bekwame en gepassioneerde mensen die op een duurzame manier bedrijven, markten en mensen met elkaar verbinden.

Functie

Als Senior Operations Manager ben je verantwoordelijk voor een correcte en efficiënte bedrijfsvoering binnen de gehele warehouse operatie (Retail & DTC). Je houdt hierbij rekening met de gebudgetteerde richtlijnen, productiviteiten per proces en opgestelde SLA’s. Om dit te bewerkstelligen speelt afstemming en communicatie binnen verschillende lagen van de organisatie een cruciale rol. Je geeft operationeel leiding aan het team van (3) Operations Managers. Als lid van het lokale MT ondersteun en adviseer je gevraagd en ongevraagd met betrekking tot diverse operationele en commerciële issues. In deze rol rapporteer je aan de Business Unit Director.

Overige taken en verantwoordelijkheden

  • Leiding geven aan de Warehouse operatie (3 fte direct, 120 FTE vast in piek oplopend tot 500 FTE).
  • Vertalen van het beleid naar de operationele bedrijfsvoering.
  • Je bewaakt de procesflow en draagt zorg voor een optimale afstemming tussen de verschillende afdelingen en vragen van de klant en het aanbod in het warehouse.
  • Opstellen van de dagelijkse resourceplanning (vaste medewerkers en flex medewerkers).
  • Opstellen en bewaken van productiviteit en resultaten en van processen en procedures.
  • Bijdrage leveren aan de jaarlijkse budget voorbereidingen.
  • Mede verantwoordelijk voor de uitvoering van het personeelsbeleid.
  • Verantwoordelijk voor management rapportages en forecasting.
  • Vormgeven aan en uitvoeren van projecten met betrekking tot proces verbeteringen en kostenreducties.

Functie eisen

Je hebt een afgeronde HBO of WO opleiding Afgeronde richting logistiek/bedrijfseconomie en Minimaal 5 tot 10 jaar aantoonbare succesvolle ervaring in soortgelijke functie, opgedaan in een logistiek dienstverlenende omgeving.

Overige eisen

  • Kennis en ervaring met leidinggeven aan grote groepen.
  • Kennis van logistieke processen/werkmethoden en het hierbinnen doorvoeren van procesverbeteringen.
  • Een zeer sterke focus op productiviteit en kostenbeheersing.
  • Goede kennis en beheersing van geautomatiseerde gegevensverwerking waaronder kennis van een WMS (bij voorkeur PKMS);
  • In staat zijn om creatieve integrale logistieke oplossingen te bedenken door een praktische aanpak.
  • Goede kennis en beheersing van Outlook, Excel en Word.
  • Ervaring met het uitvoeren van kwaliteitsprocedures is een pre.
  • Goede kennis en beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift.

Als persoon ben je een natuurlijk leider en beschik je over een goed organisatietalent, een positieve instelling, uitstekende communicatieve vaardigheden, overtuigingskracht en een flexibele werkhouding. Tot slot ben je zeer analytisch, flexibel en stressbestendig.

Aanbod

Onze opdrachtgever biedt een gevarieerde fulltime functie, met ruime autonomie en verantwoordelijkheden in een snelgroeiend bedrijf. Verder biedt men marktconforme arbeidsvoorwaarden en volop ruimte tot persoonlijke ontwikkeling.

Een PPA (Persoonlijke Profiel Analyse) maakt onderdeel uit van deze procedure.

Sollicitatie

Interesse?

Heb je interesse in deze veelzijdige functie neem dan contact op met Sabine Dessart, 06-23 10 92 97 of stuur je CV en motivatie naar Sabinedessart@uitdekunstwns.nl, (of gebruik de button “solliciteren”).

Solliciteren