Key Accountmanager (ingevuld) – Oud Gastel

Introductie

Op zoek naar een commerciële functie maar geen zin (meer) in een sales target? Dan heeft deze functie alles in zich wat je zoekt!

Organisatie

Onze opdrachtgever is een dochteronderneming van een grote Amerikaanse organisatie, die producten ontwikkelt en produceert ten behoeve van een gezonde actieve levensstijl. Deze gezondheids-, cosmetica- en persoonlijke verzorgingsproducten worden verkocht middels Multi Level Marketing. Men verzorgt het afleveren van producten naar hun distributeurs en bedient in totaal 90 landen, middels replenishment van Nationale Distributie Centra (NDC) en orderfulfillment voor de distributeurs van de Benelux, Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland en Scandinavië.

Functie

Binnen het distributiecentrum ben je als key accountmanager verantwoordelijk voor de klanttevredenheid van een key account en meerdere kleinere accounts (de landenorganisaties) binnen de EMEA regio. Voor deze landenorganisaties ben je het aanspreekpunt en stel je de beleving van je interne klanten centraal. Je bent dus de schakel (liaison) tussen het Amerikaanse moederbedrijf en de landenorganisaties binnen EMEA met betrekking tot de levering van de producten. Je zorgt ervoor dat je je klanten echt begrijpt en weet wat ze nodig hebben. Je hebt dus geen sales doelstelling en/of omzet verantwoordelijkheid. De standplaats is Oud-Gastel/Roosendaal.

Je draagt zorg voor de inhoudelijke begeleiding van het sales forecast proces, en de gehele communicatie omtrent de levering van producten aan de klant. In deze rol is het belangrijk dat je een sterke vertrouwensrelatie opbouwt met de landenorganisaties om als echte partner hen te ondersteunen bij het bereiken van hun salesresultaten. Je bent de spin in het web, begrijpt de behoefte van de landenorganisaties en zorgt ervoor dat het (Nederlandse) distributiecentrum op adequate wijze de landenorganisaties faciliteert. Met je key account(s) heb je elk jaar fysiek overleg, ongeveer twee maal per jaar bij de klant en twee maal per jaar in Nederland.

De kerntaken zijn

  • Primair contact punt voor het toegewezen key account en de andere kleinere landenorganisaties en de interne klanten.
  • Klantrelaties opbouwen en ontwikkelen (telefonisch, per email en persoonlijk) met als doel de dienstverlening aan de landenorganisaties te optimaliseren.
  • Verantwoordelijk voor de kwaliteit van de informatie met betrekking tot het klantenpakket.
  • Ontwikkelen, bijhouden en gebruiken van het CRM systeem.
  • Klantkennis en inzicht opbouwen en delen met de organisatie.
  • Begeleiden en optimaliseren van het sales forecast process met behulp van de sales en forecasting analyses.
  • Het adviseren van de landenorganisaties inzake het verbeteren van de verkoopprognoses.
  • Zorgdragen voor communicatie richting de klanten en interne afdelingen.
  • Het analyseren en het verdelen van de beschikbare voorraad (allocatie).
  • Zorgdragen voor de opvolging van het gehele traject van orders, nieuwe productreleases, leveringstermijnen en klanttevredenheid.
  • Initiëren van en deelnemen aan (verbeter-)projecten.

Functie eisen

Je hebt een afgeronde HBO opleiding en minimaal vijf jaar ervaring in internationaal relatiebeheer/accountmanagement bij voorkeur in de zakelijke dienstverlening.

Verder beschik je over

  • Ervaring met sales planning en begeleiding.
  • Project management ervaring.
  • Sterke sociale en communicatie-vaardigheden.
  • Sterke Engelse en Nederlandse taalvaardigheid (schriftelijk en mondeling).
  • Ervaring met ERP systemen (bij voorkeur IFS en/of Microsoft AX).
  • Commerciële instelling en een zeer grote klant- en servicegerichtheid.
  • Bereidheid tot reizen.

Als persoon heb je een hands-on mentaliteit en een goede focus op het creëren van win-win situaties. Verder ben je customer driven, stressbestendig, sensitief, proactief, analytisch, creatief en oplossingsgericht. Kortom je bent een echte teamspeler die zowel extern als intern initiatieven neemt en zaken afhandelt. Je staat open voor veranderingen, verschillende culturen en omgangsvormen, je bent bedrijfssensitief en je gaat dan ook op een respectvolle manier met iedereen om.

Aanbod

De functie is bijzonder interessant als je het uitdagend vindt om samen met je team en collega’s een internationale organisatie te laten groeien. Door de groei van onze organisatie is het mogelijk om je breed te ontwikkelen. Dit is uiteraard afhankelijk van je interesse en de toekomstige mogelijkheden.

Je start met een jaarcontract en bij geschiktheid zal dit worden omgezet in een vast contract. Verder biedt men een goede pensioenregeling, 27 vakantiedagen, 8% vakantiegeld en interessante opleidingsmogelijkheden.

Sollicitatie

Interesse? Heb je interesse in deze veelzijdige functie neem dan contact op met Sabine Dessart, tel. 06-23 10 92 97 of stuur uw CV naar sabinedessart@uitdekunstwns.nl. Of reageer via de button “solliciteren”.

Solliciteren