Customer Service Manager (ingevuld) – Oud Gastel

Introductie

Ben jij een motiverende manager die streeft naar service excellence voor zijn/haar klanten? Lees dan verder!

Organisatie

Onze opdrachtgever is een dochteronderneming van een grote Amerikaanse organisatie, die producten ontwikkelt en produceert ten behoeve van een gezonde actieve levensstijl. Deze gezondheids-, cosmetica- en persoonlijke verzorgingsproducten worden verkocht middels Multi Level Marketing. Men verzorgt het afleveren van producten naar hun distributeurs en bedient in totaal 90 landen, middels replenishment van Nationale Distributie Centra (NDC) en orderfulfillment voor de distributeurs van de Benelux, Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland en Scandinavië.

Functie

Als Manager Customer Service ben je verantwoordelijk voor het aansturen van de dagelijkse gang van zaken binnen de Customer Service afdeling. De zorg voor en het toezicht op een goede en kwalitatief hoogstaande bedrijfsvoering spreken hierbij voor zich. Dat geldt ook voor het zelfstandig en professioneel kunnen sturen van werkzaamheden binnen afgesproken beleidsmatige en financiële kaders. De Manager Customer Service is een deskundige op het gebied van order management processen, customer service processen en wereldwijde transport processen. Je volgt marktontwikkelingen op de voet. Je bent een sterke, bevlogen en charismatische leider die samen met het team streeft naar service excellence voor de klanten. Het continue motiveren, trainen en ondersteunen van het team is essentieel voor het succes.

Je werkt in nauw overleg met de Customer Care Manager, de Supply Chain manager en de warehouse manager en voorziet deze van dagelijkse relevante management rapportage en informatie.

De kerntaken zijn

  • Aansturen van en verhogen van het kennis- en ervaringsniveau van Customer service medewerkers.
  • Opbouwen en beheersen van een Customer service infrastructuur die medewerkers optimaal laat presteren voor klanten.
  • Opbouwen en bewaken van een excellente service cultuur binnen de Customer service afdeling.
  • Aansturing van het dagelijkse order management en de customer service activiteiten.
  • Aansturing van dagelijkse inbound, outbound en returns transport stromen.
  • Coördineren operationele en klanten escalaties.
  • Coördineren van afdeling overleg, dagelijkse workflow en overleg tussen afdelingen,
  • Streven naar 100% on time in full leveringen aan klanten.
  • Strategie bepaling voor optimale leveringen en service aan klanten.
  • Ontwikkelen van verbeteringen en trajecten voor service niveaus naar klanten toe.

Functie eisen

Om deze functie goed te kunnen invullen, ben je een persoon met zeer goede organisatorische en leiderschap vaardigheden. De wereld van supply chain, order management, customer service en transport kent geen geheimen meer voor je en bent niet bang om een beslissing te nemen en de consequenties hiervan te dragen. Je hebt grote ervaring met het herstructureren, aansturen en motiveren van teams die het beste uit zichzelf moeten halen. Sterke communicatieve en presentatie vaardigheden helpen je om je boodschap te verkondigen op zowel operationeel als senior management niveau. Als teamspeler ben je makkelijk in de omgang, benaderbaar, sociaal, enthousiast en gedreven. Je begrijpt dat je een voorbeeld functie hebt waarbij flexibiliteit, stressbestendig en initiatief belangrijk zijn.

Overige eisen zijn

  • Een Afgeronde HBO opleiding, met de richting Commercieel/Economie/Logistiek of een vergelijkbaar niveau door relevante werkervaring.
  • Een klant gedreven instelling meteen passie om excellente service te verlenen.
  • Uitstekende beheersing van Nederlands en Engels is een must.
  • Beheersing van de Duitse of Franse taal is een pré
  • Minimaal 7 tot 9 jaar relevante management ervaring binnen een logistiek en
  • Customer service gedreven omgeving.
  • Internationale expeditie en transport ervaring is een pre.
  • Succesvolle management ervaring waarbij sturing en motivering van het team essentieel zijn geweest.
  • Ervaring op het gebied van aanmaken van management rapportage en (concept) presentatie voor senior management teams.
  • Gevorderde niveau beheersing van MS-Excel (formules en macro’s) en beheersing van MS-Word en MS-PowerPoint.

Verder ben je resultaatgericht, analytisch sterk, procesmatig en een motiverende Manager.

Aanbod

De functie is bijzonder interessant als je het uitdagend vindt om samen met je team en collega’s een internationale organisatie te laten groeien. Door de groei van onze organisatie is het mogelijk om je breed te ontwikkelen. Dit is uiteraard afhankelijk van je interesse en de toekomstige mogelijkheden.

Je start met een jaarcontract en bij geschiktheid zal dit worden omgezet in een vast contract. Verder biedt men een goede pensioenregeling, 27 vakantiedagen, 8% vakantiegeld en interessante opleidingsmogelijkheden.

Een assessment zal deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Sollicitatie

Heb je interesse in deze veelzijdige functie neem dan contact op met Sabine Dessart, tel. 06-23 10 92 97 of stuur je CV met motivatie naar sabinedessart@uitdekunstwns.nl.



Solliciteren