Business Process Engineer (Logistics) – Bergen Op Zoom

Introductie

Wil jij als business process engineer een afdeling verder mee vormgeven, lees dan verder!

Organisatie

Onze opdrachtgever is marktleider op het gebied van logistieke dienstverlening ten behoeve van de fashion- en lifestyle industrie. Wereldwijd draagt men zorg voor het afhalen, opslaan en afleveren van zowel hangende kleding als verpakte goederen. Met 23 vestigingen in Nederland en België en daarnaast vestigingen in Engeland en America bedient zij een aantal van de meest gerenommeerde ontwerpers en retail ketens. Werken bij deze organisatie betekent werken binnen een toonaangevend, professioneel team van bekwame en gepassioneerde mensen die op een duurzame manier bedrijven, markten en mensen met elkaar verbinden.

Functie

De Business Process Engineer is de schakel tussen de klant, technische development teams en de (logistieke) operatie. De Business Process Engineer is verantwoordelijk voor het initiëren, analyseren, valideren, specificeren, verifiëren en managen van de projectbehoeften van de betrokkenen waaronder de klant en de gebruikers. In deze rol ga je aan de slag met de project behoeften, ontwikkel je een voorstel voor het proces en vertaal je deze naar functionele eisen. Je stelt de verschillende implementatieprojecten vast en fungeert als projectmanager in het projectteam. De resultaten van jouw werk zijn onder meer RFQ ondersteuning, gedetailleerde functionele specificaties, projectplan & Standard Operating Procedures. Dit alles conform de binnen onze opdrachtgever geldende Lean Six Sigma standaarden en richtlijnen. De standplaats is Bergen op Zoom en je rapporteert aan de Business Unit Director.

Overige taken en verantwoordelijkheden

  • Mede verantwoordelijk voor het bepalen en implementeren van passende business solutions voor zowel bestaande als ook nieuwe klanten;
  • coördinatie van projecten van A tot Z inclusief het testen en het bewaken van kwaliteitsgarantie;
  • de analyse en het in kaart brengen van de interne behoeften en/of van de behoeften van de klant en het opmaken van de functionele analyse;
  • het vertalen van de operationele behoeften en van de klantenbehoeften naar IT (het functioneel ontwerp) en de schakel met de klant gericht op ondersteuning van alle IT systeem implementaties;
  • het opstellen van het project plan, rekening houdend met timing, resources, budget en kosten;
  • het tot stand brengen van een intensieve samenwerking met Operations (Warehouse, Customer Service, Customs, Transport, etc), de ondersteunende departementen (Accounting, enz) en met de externe klanten, waarbij je zorgt voor de interne en/of externe reporting over de project status;
  • analyseren van problemen en het zoeken naar oplossingen voor de bestaande systemen en reporting tools;
  • verantwoordelijk voor user acceptance testing en full system testing ter voorbereiding op een implementatie;
  • Ontwikkeling en onderhoud van standaard procedures en documenten gerelateerd aan de projecten en het onderhouden van trainingsdocumenten en processen die de implementatie ondersteunen.

Functie eisen

Je hebt een HBO of WO opleiding en geruime ervaring in logistiek of supply chain management en tenminste 3 jaar ervaring met project management.

Overige eisen

  • Kennis van project budgettering, analyse hiervan en cost-benefit analyse;
  • (Gebruikers)ervaring met een WMS; Manhattan of Red Prairie is een pré;
  • ervaring met implementatieprojecten gericht op oplevering van systemen;
  • aantoonbare ervaring in het tijdig opleveren van projecten die voldoen aan zowel de budget- als kwaliteitseisen;
  • zeer ervaren in het werken in een internationale omgeving;
  • vloeiende beheersing van de Engelse en Nederlandse taal zowel mondeling als schriftelijk;
  • sterke communicatieve vaardigheden; tevens op senior management/ board level zowel in- als extern;
  • beschikt over de vaardigheden om uitstekende (interne) klantrelaties op te bouwen;
  • beschikt over het vermogen om problemen te visualiseren, analyseren en te komen met oplossingen;
  • goede kennis van proces definitie technieken en in staat om processen te ontwikkelen;
  • In staat om grote hoeveelheden informatie te verwerken.

Verder beschik je over je een goede klantfocus, aanpassingsvermogen, leiderschap, veranderingsbereidheid, je weet anderen te motiveren, initiatief te nemen en je bent een echte people manager. Je vindt het leuk om in een zeer dynamische omgeving te werken en je bent een resultaatgerichte zelfstarter.

Aanbod

Onze opdrachtgever biedt een gevarieerde fulltime functie, met ruime autonomie en verantwoordelijkheden in een snelgroeiend bedrijf. Je komt terecht in een aangename werkomgeving met doorgroeimogelijkheden. Verder biedt men marktconforme arbeidsvoorwaarden en volop ruimte tot persoonlijke ontwikkeling.

Een PPA (Persoonlijke Profiel Analyse) maakt onderdeel uit van deze procedure.

Sollicitatie

Heb je interesse in deze veelzijdige functie neem dan contact op met Sabine Dessart, 06-23 10 92 97 of stuur je CV en motivatie naar Sabinedessart@uitdekunstwns.nl.

Solliciteren