Account Specialist Transport – Bergen Op Zoom

Introductie

Op zoek naar een uitdagende baan waar je verantwoordelijk bent voor het beheer en servicen van key accounts maar geen harde sales targets? Lees dan snel verder!

Organisatie

Onze opdrachtgever is marktleider op het gebied van logistieke dienstverlening ten behoeve van de fashion- en lifestyle industrie. Wereldwijd draagt onze opdrachtgever zorg voor het afhalen, opslaan en afleveren van zowel hangende kleding als verpakte goederen. Met 21 vestigingen in Nederland en België bedient zij een aantal van de meest gerenommeerde ontwerpers en ketens. Werken bij deze organisatie betekent werken binnen een toonaangevend, professioneel team van bekwame en gepassioneerde mensen die op een duurzame manier bedrijven, markten en mensen met elkaar verbinden

Functie

Vanuit de Multi-User Site Bergen op Zoom worden door onze opdrachtgever (logistieke dienstverlener)verschillende internationale klanten bediend. Als Account Specialist Transport

ben je de schakel tussen de organisatie, vervoerders en de (internationale) klanten. Jij bent dan ook het aanspreekpunt voor een of meerdere accounts en bent verantwoordelijk voor hun klanttevredenheid. Je signaleert knelpunten in het transport en denkt proactief mee met de klant in het zoeken naar oplossingen. Ook creëer je als Account Specialist Transport draagvlak bij de klant voor deze oplossingen. Verder stel je de rapportages samen en analyseert deze om eventuele trends te signaleren waarmee procesverbeteringen kunnen worden doorgevoerd. De Account Specialist Transport rapporteert aan de Supervisor Transport.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Dagelijks contact onderhouden met (internationale) klanten over operationele (transport) zaken;
  • Monitoren voortgang en realisatie van transporten, adviseren over mogelijkheden en signaleren van eventuele knelpunten;
  • Ingrijpen bij problemen (niet leveringen, schade, weigeringen) en adviseren over structurele oplossingen;
  • Inventariseren en analyseren van informatie en deze verwerken in rapportages en managementinformatie volgens KPI’s;
  • Door het analyseren van de rapportages komen tot het ontwikkelen en doorvoeren van proces verbeteringen;
  • Bewaken en bevorderen van een goede communicatie en samenwerking met klanten en supervisors/managers en overleggen bij problemen;
  • Rapporteren van afwijkingen t.a.v. de SLA’s en maatregelen nemen om problemen te voorkomen of om processen te verbeteren.

Functie eisen

Voor deze functie zoeken wij een kandidaat met een HBO werk- en denkniveau en bij voorkeur een logistieke opleiding richting transport en logistiek.

Overige eisen

  • Tenminste 5 jaar ervaring in een soortgelijke functie;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling;
  • Ervaring in contact met (Engelstalige) klanten is een vereiste;
  • Ervaring met het opstellen en analyseren van rapportages;
  • Ervaring met het beheren en servicen van (complexe) accounts;
  • Zeer goede beheersing van MS Office (Excel, Word en Powerpoint).

Daarnaast werk je zeer nauwkeurig, dienstverlenend, beschik je over een helicopterview, overtuigingskracht, besluitvaardigheid en tot slot ben je flexibel en stressbestendig.

Aanbod

Onze opdrachtgever biedt een uitdagende functie in een prettige werkomgeving. De salariëring is conform de cao Beroepsgoederenvervoer.

Een PPA (Persoonlijke Profiel Analyse) maakt onderdeel uit van deze procedure.

Sollicitatie

Heb je interesse in deze veelzijdige functie neem dan contact op met Sabine Dessart, 06-23 10 92 97 of stuur je CV en motivatie naar Sabinedessart@uitdekunstwns.nl.

Solliciteren